T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SİNOP / ERFELEK - Erfelek Şehit Özkan Çelikkaya Çok Programlı Anadolu Lisesi

Kasımdan Nisana eTwinning Projemiz-Our eTwinning Project from November to Apri

MY NATURE MY WORLD (BENİM DOĞAM, BENİM DÜNYAM)

Bu yıl okulumuz “My Nature My World (Benim doğam, Benim Dünyam)” adlı eTwinning projesinde kurucu olarak yer aldı. Erfelek Şehit Özkan Çelikkaya Çok Programlı Anadolu Lisesi olarak başlattığımız projede yabancı kurucu ortağımız İtalya’dan lise düzeyinde bir okul oldu. Projede ayrıca Yunanistan’dan 2, Romanya’dan 2, Hırvatistan’dan 1 ve İspanya’dan 1 okul yer almaktadır. Türkiye’den ise Sinop, Giresun, Kütahya ve Konya illerinden ortaklarımız bulunmaktadır. Projede okulumuzdan 3 öğretmen, 18 öğrenci yer almaktadır. Coğrafya öğretmeni Sevcan Karadurak’ın kuruculuğunu üstlendiği projenin diğer yürütücüleri okul müdürümüz aynı zamanda Biyoloji öğretmeni Yavuz Aslan ile İngilizce öğretmenimiz Çiğdem Tıraş’tır. 

Proje 13-18 yaş aralığındaki öğrencileri kapsamaktadır. eTwinning projemiz ile öğrencilerde çevre bilincini geliştirmeyi, doğaya farkındalığı artırmayı, öğrencilerin web 2 araçlarını tanımalarını ve kullanmaları sağlamayı ve yabancı dil becerilerini geliştirmeyi hedefledik. Aylık aktivitelerimizi de bu doğrultuda gerçekleştirdik.

Kasım ayında başlayıp nisan ayında tamamlanan eTwinning projemizin 6 aylık aktiviteleri şu şekildedir:

Kasım ayında:

Proje logo tasarımları ve yarışması yapıldı. Hazırlanan logolar için tüm öğretmen ve öğrenciler tarafından oy kullandı. Çiğdem Tıraş’ın takımının hazırladığı logo en fazla oy alarak okulumuzun proje logosu olarak seçildi. 

Proje ilk testi uygulaması gerçekleştirildi. Bu test okullardaki tüm öğretmen ve öğrencilerle paylaşıldı. Böylece projenin okullardaki farkındalığını ve etkisini artırmak hedeflendi.

Atık pil toplama kampanyası başlatıldı. Öğrenciler atık pil toplama kampanyası için broşür ve afişler hazırladılar.

Aralık ayında:

5 Aralık Dünya Toprak Günü olması dolayısıyla öğrenciler Twinspace Forum sayfasında toprak ile ilgili sloganlar yazdı.

Suyun kullanımı ve korunması ile ilgili poster hazırlandı. Öğrenciler suyun önemi ile ilgili sunumlar yaptılar ve okulumuzun diğer öğrencilerini de bilgilendirdiler.

Öğrenci webinarının ilki gerçekleştirildi. Öğrenciler hem diğer takımlardaki öğrencilerle tanıştı

Atıklardan kıyafet tasarımı etkinliği yapıldı. Projede yer alan her takım ayrı ayrı tasarım yaptı. Öğrenciler eski veya modası geçmiş diye düşündükleri kıyafetleri nasıl değerlendirebileceklerini düşündüler ve tasarladılar. Ayrıca doğada çok uzun yıllar yok olmadan kalan naylon poşetleri değerlendirdiler ve bir yağmurluk tasarladılar.

Ocak ayında:

Temizlik ve hijyen ile broşür hazırlandı. Kişisel hijyen panoları oluşturuldu.

Proje ortaları arasında temizlik ve hijyen slogan yarışması yapıldı. Her takım bir slogan ve sloganın afişini hazırladı. Yarışma için Google Forms ile anket hazırlandı. Hijyen slogan afişleri projedeki tüm okullar tarafından oylandı. Giresun’un hazırladığı afiş en fazla oy alarak yarışmanın birincisi oldu.

Ocak ayının son aktivitesi olarak öğrenciler temizlik ve hijyen ile ilgili animasyon video hazırladı. Öğrenciler yaptıkları çalışmalar ile temizlik ve hijyenin önemine dikkat çektiler.

Şubat ayında:

Projedeki tüm öğretmen ve öğrenciler https://www.footprintcalculator.org/home/en uygulaması ile ekolojik ayak izini hesapladı. Böylece her herkes, farkında olmadan doğal kaynakların tüketiminde ne kadar etkisi olduğunu gördü.

Proje etkinlikleri ile küresel iklim değişikliğinin nedenlerini ve sonuçlarına da dikkat çekmeye çalışıldı. Bunun için öğrenciler okul panoları hazırladılar.

Küresel ısınma ve iklim değişikliği üzerinde fosil kaynak kullanımının ne kadar etkili olduğu bilinmektedir. Fosil kaynaklara alternatif olarak yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması gerekmektedir. Bu nedenle öğrenciler tercih ettikleri web 2 araçları ile yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili video hazırladılar.

Şubat ayında 2. kez öğrenci webinarı gerçekleştirildi. Öğrenciler webinarda proje aktivitelerini ve grup çalışmalarını değerlendirdiler. Ayrıca mart ayında planlanan etkinlikler hakkında fikir belirttiler.

Mart ayında:

Öğrenciler ekosistem ile ilgili “Word cloud” etkinliğini yaptılar. Bu etkinlik ile ekosistemin bileşenlerini ve bütünlüğünü bir kez daha hatırladılar.

Jigsaw ile puzzle etkinliği yaptılar. Her takım yaşadıkları yere ait bir fotoğrafı yapboza çevirdi ve tamamlamaya çalıştı. Ayrıca hazırlanan yapbozlar proje WhatsApp gruplarında da paylaşıldı. Böylece öğrenciler diğer takımların hazırladığı yapbozları da yapmış oldu.

Nisan ayında:

Proje final testi hazırlandı. Bu test, ilk testte olduğu gibi okullardaki tüm öğretmen ve öğrencilerle paylaşıldı. Bu test ile projenin okuldaki etkisinin belirlenmesi hedeflendi.

Öğrenciler doğanın korunması ile ilgili karikatür hazırladılar. Karikatürün hazırlanmasında pixton “comic book” veya “storyboardthat” uygulamalarından birinin kullanılması önerildi. Her takım hangi uygulamayı kullanacağına kendisi karar verdi.

Öğrenci webinarı 3. Kez düzenlendi. Öğrenciler okulları ile ilgili merak ettiklerini sordular. Hobilerinden, sevdikleri şeylerden bahsettiler. Projede kullanılan web 2 araçlarını değerlendirdiler.

Proje süreci boyunca yapılan etkinlikler, öğrencilerin yapmış oldukları geri dönüşüm materyalleri ile birlikte okul koridorunda sergilendi. Ayrıca yapılan veli toplantısında proje ile ilgili velilere bilgi de verildi.

Öğrenciler "Şehrimden Geleceğe Miras" adlı bir ekitap hazırladılar. Final ürünü olarak hazırlanan bu kitapta Durağan Buzluk Tabiat Parkı, Hamsilos ve Erfelek Tatlıca Şelalelerini tanıttılar.

 

  MY NATURE MY WORLD This year, our school took part as a founder in the eTwinning project called "My Nature My World". In the project we started as Erfelek Şehit Özkan Çelikkaya Multi-Program Anatolian High School, our foreign founding partner was a high school level school from Italy. The project also includes 2 schools from Greece, 2 from Romania, 1 from Croatia and 1 from Spain. From Turkey, we have partners from Sinop, Giresun, Kütahya and Konya provinces. 3 teachers and 18 students from our school take part in the project. Other coordinators of the project, founded by Geography teacher Sevcan Karadurak, are our school principal, Biology teacher Yavuz Aslan, and our English teacher Çiğdem Tıraş. The project covers students between the ages of 13-18. With our eTwinning project, we aimed to develop environmental awareness in students, increase awareness of nature, enable students to recognize and use web 2 tools, and improve their foreign language skills. We carried out our monthly activities in this direction. The 6-month activities of our eTwinning project, which started in November and was completed in April, are as follows: In November: Project logo designs and competition were held. All teachers and students voted for the prepared logos. The logo prepared by Çiğdem Tıraş's team received the most votes and was chosen as the project logo of our school. The first test application of the project was carried out. This test was shared with all teachers and students in schools. Thus, it was aimed to increase the awareness and impact of the project in schools. A waste battery collection campaign has been launched. Students prepared brochures and posters for the waste battery collection campaign. In December: Since December 5 is World Soil Day, students wrote slogans about soil on the Twinspace Forum page. A poster was prepared regarding the use and protection of water. Students made presentations about the importance of water and informed other students of our school. The first student webinar was held. Students met with students from other teams A clothing design activity was held from waste. Each team involved in the project made a separate design. Students thought about and designed how they could reuse clothes they thought were old or outdated. They also used plastic bags that remained in nature for many years without being destroyed and designed a raincoat. In January: A brochure was prepared on cleanliness and hygiene. Personal hygiene boards were created. A cleaning and hygiene slogan competition was held in the middle of the project. Each team prepared a slogan and a poster of the slogan. A survey was prepared with Google Forms for the competition. Hygiene slogan posters were voted on by all schools in the project. The poster prepared by Giresun received the most votes and became the winner of the competition. As the last activity of January, students prepared an animated video about cleaning and hygiene. Students drew attention to the importance of cleanliness and hygiene with their work. In February: All teachers and students in the project calculated their ecological footprint with the https://www.footprintcalculator.org/home/en application. Thus, everyone saw how much impact they had on the consumption of natural resources without realizing it. Through project activities, efforts were made to draw attention to the causes and consequences of global climate change. For this purpose, students prepared school boards. It is known how effective the use of fossil resources is on global warming and climate change. Renewable energy sources should be used as an alternative to fossil resources. For this reason, students prepared a video about renewable energy sources using their preferred web 2 tools. A student webinar was held for the second time in February. Students evaluated their project activities and group work in the webinar. They also expressed their opinions about the events planned in March. In march: Students did the "Word cloud" activity about the ecosystem. With this event, they once again remembered the components and integrity of the ecosystem. They did a puzzle activity with Jigsaw. Each team turned a photo of where they lived into a puzzle and tried to complete it. In addition, the prepared puzzles were also shared in the project WhatsApp groups. Thus, the students also completed the puzzles prepared by other teams. In April: The project final test was prepared. This test is the first test Students prepared an e-book called "Legacy from My City to the Future". In this book prepared as the final product, they introduced Durağan Buzluk Nature Park, Hamsilos and Erfelek Tatlıca Waterfalls.


03-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-202401-05-202419-04-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 01.05.2024 - Güncelleme: 06.05.2024 14:51 - Görüntülenme: 29
  Beğen | 0  kişi beğendi